Produsele comercializate pe site-ul www.gtaenergy.ro beneficiază de garanție în conformitate cu prevederile legale din România. Pentru a beneficia de garanția oferită produselor sau a sistemelor fotovoltaice acestea trebuiesc montate numai de către firmele autorizate. Garanția nu acoperă viciile de instalare.
Legile care reglementează garanția produselor sunt:
- Legea nr. 193 din 2000 privind clauzele abuzive din contractele încheiate între comercianți și consumatori;
- Legea nr. 296 din 2004, privind Codul Consumului, modificată prin Legea nr. 161 din 2010;
- Legea nr. 161 din 2010 pentru modificarea Legii nr. 296 din 2004 și Legii nr. 193 din 2000 privind clauzele abuzive din contractele încheiate între comercianți și consumatori.
Garanția de conformitate. Acoperă protecția juridică a consumatorului în ceea ce privește lipsa de conformitate a produsului și obligă vânzătorul să aducă produsul la starea de conformitate, fără solicitarea unor costuri suplimentare. Acest aspect se poate realiza prin restituirea prețului plătit, repararea, înlocuirea produsului dacă acesta nu corespunde cu specificațiile menționate.
Garanția de conformitate nu acoperă defecțiunile tehnice, este de 2 ani (excepție fac produsele a căror durată medie de utilizare este sub 2 ani, în acest caz termenul de 2 ani se va reduce la durata medie de utilizare.)
Neconformitatea nu trebuie sa fie dovedită de consumator în primele 6 luni (se consideră că a existat la momentul achiziționării produsului), ulterior, pentru perioada de până la 2 ani, lipsa conformității trebuie dovedită.
Garanția comercială. Reprezintă angajamentul față de consumator, fără solicitarea unor costuri suplimentare, de reparare, înlocuire, sau, când acestea nu sunt posibile, de restituire a prețului plătit.
Garanția legală. Se acordă în baza Certificatului de garanție emis pe baza garanției comerciale. În certificat se vor regăsi elementele de identificare a produsului, termenul de garanție, durata medie de utilizare, unitățile specializate de service.
Pentru primirea unui produs în service aveți nevoie de certificatul de garanție completat și ștampilat, factura de achiziție și dovada plății.
Pe langă Certificatul de garanție cumpărătorul va mai primi factura de achiziție, manualul de instalare și folosință a produsului, specificațiile tehnice și certificatul de conformitate.
Termenele de remediere ale produselor aflate în garanție sunt următoarele:
- maxim 15 zile calendaristice în cazul persoanelor fizice;
- maxim 25 de zile lucrătoare în cazul persoanelor juridice.
La aceste termene pot apărea întârzieri însă durata de remediere se va prelungi doar cu acordul în scris al cumpărătorului.
Excluderi de la garanție:
- produsele asupra cărora au fost efectuate intervenții neautorizate;
- instalarea, montarea, punerea în funcțiune și folosința în condiții necorespunzătoare și neglijență în utilizare,
- produsele care prezintă defecte fizice produse în urma șocurilor mecanice / electrice / termice (spărturi, zgărieturi, crăpături, arsuri, deformări, etc);
- oxidarea, pătrunderea de lichide sau corpuri străine în produse;
- deteriorarea sau distrugerea etichetelor, sigiliilor, seriilor de fabricație;
- modificarea sau completarea datelor din certificatul de garanție. Orice modificare făcută trebuie însoțită de către semnătură și ștampilă.